Bilgi

Emlak Beyannamesi Hangi Belediyeye Verilir?

emlak beyannamesi

Emlak kanuna göre emlak beyanının en önemli işlevi emlak vergisine teşkil eden taşınmazların üzerinden vergin tutarını belirlemektir. Türkiye’de ülke vatandaşı olup, üzerine kayıtlı gayrimenkulü, taşınmazların (ev, arsa, bina, arazi) herkes bu gayrimenkullerini belediyelere bildirmek zorundadır. Emlak beyannamesi bildirmek ücretsiz olup, ücret talep edilmez. Emlak’ın alınmasıyla başlayan süreç, yılın son gününe kadar yapılması gereken zorunlu bildiridir. Söz konusu taşınmazın değeri net olarak bildirilmesi gerekmektedir. Doğru beyan vermemenin cezası olduğu gibi beyannamenin verilmemesi, yani taşınmazların bildirilmemesi suç olarak kabul edilip cezası bulunmaktadır.

Emlak Beyannamesi Hangi Belediyeye Verilir?

Gayrimenkullerin bulunduğu bölgeye bağlı belediyelerin emlak birimlerine verilmektedir. Günümüzde teknolojinin gelişmesiyle birlikte internet üzerinden de beyanname verilmektedir. E devlet üzerinden verilen beyannameler belediyelerde yoğunluğu azaltmak ve vatandaşlar için kolaylık sağlamak amacıyla vatandaşlara fırsat sağlamıştır.

E devlet sistemine giriş yaparak arama kısmana Tapu Taşınmaz Beyannamesi yazarak karşınıza çıkan ilgili sayfalardan ulaşabilirsiniz. Burada sizlerden istenen ilgili taşınmazın tapu bilgilerini girmeniz istenir ve bu alanları eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurup, kolaylıkla beyannamenizi vermiş olursunuz. Verdiğiniz beyanname sonrasında ise beyan sorgulaması yaparak işleminizi tamamladığınızdan emin olabilirsiniz.

Emlak Beyannamesi İçin Gerekli Olan Evraklar Nelerdir?

Emlak beyannamesi fiilen belediyeye verilecek ise istenilen belgeler belediyeden belediyeye değişiklik gösterebilir. Bu sebeple gayrimenkulün alındığı belediye ile iletişime geçip bilgi almak gerekmektedir. Genellikle istenilen belgeler aşağıdaki gibidir.

  • Tapu fotokopisi,
  • İletişim bilgileri, (adres, telefon numarası,)
  • Tapu Sahibinin kimlik fotokopisi
  • Yapı ruhsatı,
  • İskan fotokopisi,
  • Emlak bildirim formu

Emlak Beyannamesi Ne Zaman Verilir?

Emlak beyannamesi alınan emlak yılının son günü yani 31 Aralık gününe kadar verilebilir. Bu gün kanunen belirlenmiştir. Emlak beyannamesi her gayrimenkul için bir defa verilmektedir. Her sene tekrardan verilmeye gerek yoktur. Emlağın satışı durumunda yeni sahibi de vermek zorundadır. Emlağı satan kişinin bildirmesi gerekmemektedir.

Emlak Beyannamesi Bildirilmezse Cezası Var mıdır?

Alınan gayrimenkuller alınan yılın son günü 31 Aralık gününe kadar gerekli belediye ve birimlerine bildirilmezse cezai işlem uygulanmaktadır. Bu ceza beyan edilmeyen veya eksik beyan edilen gayrimenkullerin gelir tutarı üzerinden gelir vergisi hesaplanarak, gelir vergisinin bir katı vergi cezası kesilir. Üstelik her ay için de gecikme zammı uygulanmaktadır.

Emlak Vergisi Neye Göre Belirlenmektedir?

Taşınmazın türüne, bulunduğu yerin konumuna, değerine ve bulunduğu ile göre değişkenlik gösterir. Arsa, arazi, bina, tarla, gibi taşınmazların her biri için farklı hesaplanma yapılmaktadır. Buna göre emlak vergisi ödenir. Bu vergi belediyelerin emlak servisine veya belediyelerin kendi internet siteleri üzerinden, e devlet sistemi üzerinden ödeme yapıldığı gibi havale yöntemi ile de ödeme gerçekleştirilmektedir. Vatandaşlara verginin ne zaman ödeneceği ve ne şekilde ödeneceğinin bilgilendirmesi yapılmaktadır. Bu bilgilendirme duyuru ve hatırlatma şeklinde olmaktadır. Ödemeyi zamanında yapmak ve cezai işleme maruz kalmamak için takip edilmelidir.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir